לוגו אוניברסיטת חיפה

Select your language

    לוגו אוניברסיטת חיפה

    מסלולי לימוד במערכות מידע - חד חוגי

    פיתוח מערכות מידע

    מסלול שנועד להכשיר לתפקידי פיתוח לאורך מחזור חיי מערכות המידע. הסטודנט ילמד מגוון קורסים המקיפים את מבנה, פעולה ושיטות הפיתוח ברכיבי מערכת המידע, לרבות חומרה ומערכות הפעלה, פיתוח מערכות מבוססות אינטרנט (Web), תכן ומימוש אפליקציות אנדרואיד (Mobile), וממשקים (UX).

    בינה מלאכותית

    קבלת ההחלטות נשענת באופן הולך וגובר על ניתוח נתוני הארגון עצמו נתונים הנאספים ממאגרי מידע ציבוריים. הסטודנטים במסלול זה מתמקדים בפיתוח ויישום מודלים של בינה מלאכותית ובבניית מנגנוני עיבוד הנתונים המאפשרים אותם: בינה מלאכותית (AI), למידת מכונה, ניהול נתוני עתק (Big Data), אחזור מידע ויזואליזציה של נתונים.

    חד חוגי כללי

    המסלול מקנה לסטודנטים ידע כללי, שיטות וכלים לפיתוח והבנת מערכות מידע: תכנות ומבני נתונים, תכן ופיתוח, ניתוח ואפיון, הנדסת תוכנה, תקשורת ועוד. מספר קורסי הבחירה במסלול זה גדול יחסית, כדי לאפשר לסטודנטים לגעת באספקטים שונים ומגוונים של מערכות מידע, מבלי להתחייב למיקוד מסוים.

    תכניות מיוחדות

    מדעי הרוח הדיגיטליים (תוכנית במסלול הדו חוגי)

    תכנית לימודים חדשה וייחודית המשלבת לימודי טכנולוגיית מערכות מידע עם נושאים במדעי הרוח. התכנית מקנה כלים ושיטות לחקר תוצרי הרוח, התרבות והחברה האנושית בכלי טכנולוגיות המחשב, הדיגיטציה והאינטרנט: ניתוח ממוחשב של טקסטים, זיהוי אוטומטי של כתב יד, שחזור וניתוח של מוצגים ארכיאולוגיים, למידת מכונה ועוד.

    מדעי הנתונים במסלול מערכות מידע (תכנית מצטיינים)

    תכנית לימודים יוקרתית חדשה המשלבת לימוד שיטות וכלים מתחומי מדעי המחשב, סטטיסטיקה, ומערכות מידע. משך התוכנית שלוש שנים, והיא מקנה תואר ראשון (B.Sc) ב'מדעי הנתונים'. התוכנית פתוחה גם לעתודאים במתכונת ארבע-שנתית.

    תרשים

    תוכנית מיוחדת למועמדים ללא פסיכומטרי - קבלה על בסיס ציוני בגרות וראיון אישי

    תכנית אתיקה ובינה מלאכותית

    מסלול זה מיועד לסטודנטים המעוניינים להתמחות בבינה מלאכותית תוך הבנת הדילמות האתיות המייחדות אותה. זהו תואר ראשון המאפשר לשלב לימודים טכניים של פיתוח מערכות מידע ובינה מלאכותית עם לימודים בפילוסופיה העוסקים בהיבטים האתיים של בינה מלאכותית. בוגרי התואר יוכלו להשתלב בתעשייה במחקר ופיתוח של בינה מלאכותית

    מסלולי לימוד - דו חוגי

    מערכות מידע ומדעי המחשב

    מסלול לימודים זה מיועד לסטודנטים המעוניינים לשלב רקע תיאורטי מעמיק במדעי המחשב יחד עם היבטים יישומיים בתחומי הפיתוח של מערכות מידע. בוגרי התואר יכולים להשתלב בחברות פיתוח במגוון רחב של תחומים, החל מחברות הזנק וכלה בארגונים גדולים ומבוססים.

    מערכות מידע וכלכלה

    מסלול לימודים זה מיועד לסטודנטים המעוניינים לשים דגש על פיתוח מערכות מידע המיועדות לתמוך בפעילות הכלכלית של ארגונים, ומתוך הבנת היבטים ותהליכים כלכליים, פיננסיים וארגוניים. בוגרי התואר יכולים להשתלב במחלקות מערכות המידע בארגונים שונים, לנתח דרישות, לפתח ולהטמיע מערכות מידע העונות לצרכי הארגון ועוד.

    מערכות מידע וסטטיסטיקה

    מסלול לימודים זה מיועד לסטודנטים המבקשים להתמחות בתחומים המחייבים התמודדות עם ניתוח סטטיסטי של כמויות גדולות של נתונים והסקת מסקנות מהם. במסגרת זו הסטודנטים ירכשו הבנה והיכרות עם כלים סטטיסטיים לניתוח נתונים, כמו גם עם שיטות פיתוח למערכות מידע המיישמות כלים וטכניקות לניתוח נתונים.

    מערכות מידע ומתמטיקה

    מסלול זה מיועד לסטודנטים המעוניינים לשלב ידע מתמטי עמוק עם יידע יישומי רחב בתחום מערכות המידע. שילוב זה מכשיר את בוגריו לפתח יישומי מערכות מידע מדעיות למגוון תחומים המחייבים רקע מתמטי רחב.

    מערכות מידע ומדעי הקוגניציה

    מערכות מידע ומערכות ממוחשבות בימינו צריכות להתאים ליכולות הקוגניטיביות, תהליכי החישה והתפיסה, וכן להעדפות האדם המשתמש בהן. תכנית לימודים חדשה וייחודית זו משלבת בין לימודי טכנולוגיית מערכות מידע למדעי הקוגניציה ומקנה כלים לפיתוח מערכות שכאלה, תוך חשיבה משולבת הן של הצד הקוגניטיבי/אנושי והן על הצד הטכנולוגי.

    מערכות מידע וקרימינולוגיה

    מסלול זה מיועד לסטודנטים המעוניינים לרכוש תשתית ידע טכנולוגי בפיתוח מערכות מידע יחד עם הבנה בעולמות הקרימינולוגיה והמלחמה בפשיעה. בוגרי המסלול יוכלו להשתלב במשטרת ישראל כמו גם בחברות המפתחות טכנולוגיות חקירה ואבטחה.

    מערכות מידע ותקשורת

    מסלול זה מיועד לסטודנטים המעוניינים לרכוש ידע והבנה של דרישות, צרכי והיצע התקשורת בעידן המודרני, כמו גם ידע והבנה של טכנולוגיית המחשוב והמידע. שילוב זה מכשיר את בוגריו לפתח יישומים רלוונטיים לעיבוד ממוכן של כמויות הנתונים הגדולות והולכות בתחום התקשורת, לרבות ברשתות החברתיות ובארגוני תקשורת, דוגמת עיתונים וסוכנויות הידיעות.

    מערכות מידע עם כל חוג

    ניתן לשלב מערכות מידע עם כל חוג באוניברסיטה וכן עם תוכניות אופקים

    מערכות מידע חוג לאחר תואר (לתלמידי משפטים)

    סטודנטים לתואר ראשון במשפטים יכולים ללמוד במקביל במסלול "חוג לאחר תואר". בסיום לימודיהם יקבלו הסטודנטים תעודה במשפטים ואישור סיום לימודים בחוג למערכות מידע

    צור קשר

    טלפון:
    לימודי תואר ראשון: 04-8288509
    לימודי תארים מתקדמים: 04-8288639
    פקס: 04-8288522
    דוא"ל:
    מירב כהן: mcohen1@univ.haifa.ac.il
    שלי קרדשטיין: skradsh1@univ.haifa.ac.il
    סיגל בן סימון: sbensimon@univ.haifa.ac.il

    לשיחה עם יועץ לימודים: 1-800-300-032

    כתובתנו

    החוג למערכות מידע
    בניין עמיר, קומה 3, חדר: 310, 311, 313
    קמפוס העיר, אוניברסיטת חיפה
    רח' הנמל 65, חיפה 3303221

    (אנא דווחו לנו על תכנים בעייתיים באתר)

    contact us